آموزش بازرسی جرثقیل سقفی

موسسه رده بندی آسیا با اخذ اجازه از اداره استاندارد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی و استقرار سیستم مدیریت کیفیت شرکت های بازرسی بر اساس الزامات استاندارد ایزو ۱۷۰۲۰ خدمات بازرسی کالا در زمینه محصولات زیر را ارائه می نماید.

بازرسی از کالا و تجهیزات صنعتی

بازرسی کالا عمدتا با دو دامنه کاری صورت می پذیرد که شامل بازرسی های کمی و بازرسی های کمی و کیفی می باشد. در بازرسی های کمی مقدار و یا تعداد و مشخصات ظاهری متاع کنترل می گردد ولی در بازرسی اندکی و کیفی، علاوه بر مقدار و کمیت کالا، کیفیت آن بر اساس الزامات استاندارد و یا نیازمندی های کارفرما ارزیابی می شود.

فیلم مراحل نصب و مونتاژ تاور کرین (جرثقیل برجی)

شرکت بازرسی جرثقیل تهران | پاورپوینت جامع سلامت جرثقیل -- فوق العاده

5-4-3- اپراتور/راننده، قلاب انداز، علامت دهنده، نصاب جرثقیل و کلیه پرسنل پیوسته با باربرداری می بایست قبل از آغاز به کار در آتلیه اقدام به گرفتن مجوز کار (Work Permit) از سوی مقیاس HSE نمایند.

5-5-4- تمام تجهيزات باربرداری بار مرتبط به جرثقیل بايستي دارای شماره و میزان بارکاری مجاز بهمراه گواهینامه تست و آروین از سوی شرکت سازنده باشند.

5-5-6- حرکات جرثقیل اعم از بالاکشیدن بار، جابجایی جزئی بار، بالا و پایین بردن بازو و حرکات گردشی نباید بنحوی باشد که مرحله بر روی زمین بلند شده یا راستای سیم بکسل بصورت غیرعمود بر درازی زمین قرار گیرد. قبل از اینکه بار بلند شود امتداد مفتول فلزی بکسل باید کلاً شاغولی باشد و باید با تفتیش دقیق حرکات جرثقیل، از اهتزاز بار جلوگیری نمود.

5-5-7- برای استفاده ایمن از جرثقیل باید سیستم های هدایت جرثقیل بصورت کاملاً واضح نشانه گذاری شده تا حرکات به راحتی تحت وارسی راننده / اپراتور بوده و وی با آگاهی کامل جهت حرکت و جابجایی بار، اهرم ها را بکار گیرد. نشان گذاری ها باید به زبان رسمی بوده و یا باید از یکسری علائم توافق شده بین المللی استفاده گردد.

بازرسی جرثقیل توسط افسر ایمنی | زیباترین اطمینان جرثقیل (Crane Safety) -

معمولا در جرثقیل ها سه پمپ واقعی وجود دارد؛ که مسلماً با وصل پمپ دیگر (پمپ بالابری) تعداد این پمپ ها به چهار عدد نیز می رسد.

اولین پمپ، پمپ اصلی (Main Pump) است. این پمپ که توسط فشار روغن کار می کند باعث می شود کنگر جرثقیل بالا و پایین برود. ضمنا کشویی های کنگر تلسکوپی (هیدرولیکی) را برون آورده یا داخل می برد. پمپ اصلی قادر است فشاری معادل  PS1۳۵۰۰ (حدود ۲۲۳ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع) را تشکیل کند. فشاری که پمپ اصلی تولید می کند بیشتر از فشار دو پمپ دیگر است. پمپ فرمان، جک های تعادلی پمپ دوم می باشد که به‌جهت جابجایی طولی و عرضی، حرکت جرثقیل و خارج آمدن جک های تعادلی یا بسته شدن آن برپایی شده است این پمپ در حدود  (PSI) ۱۶۰۰ فشار تولید می کند. پمپ سوم پمپ متعادل کننده جرثقیل است که در حدود  (PSI)۱۴۰۰ فشار تولید می کند.

تاریخچه جرثقیل و انواع آن

پیشنهاد سایت